|
Michal Prokop - TWELVE January 2010 |
Vydáno dne 02. 02. 2010 (1249 přečtení) | |
Dvanáct měsíců, dvanáct krátkých dokumentů o dlouhé cestě za úspěchem. Trénink. Závody. Cestování.
Život. Takový je TWELVE, nový projekt bikera a bikrosaře Michala Prokopa.
Nejen svým syrovým vizuálním ztvárněním
navazuje TWELVE na kalendář
michal.prokop09, využívá však širšího
potenciálu videa. Kamera Roba Trnky
snímá uplynulý měsíc jen tak, jak ho
Michal Prokop skutečně prožil. Bez příkras
a plánování. Neklade si za cíl oslavovat
hlavního aktéra, zaujmout chce jen svou
opravdovostí. TWELVE dramatické situace
nevytváří, ale pokud nastanou, zachytí je.
Vždy v prvních dnech následujícího měsíce
můžete posoudit, jaké byly poslední čtyři
týdny Michala Prokopa. Zajímavé? Nudné?
Únavné? Úsměvné? Úspěšné… ? Tak jako
každý skutečný kalendář, i TWELVE začíná
lednem. Tuny železa, hodiny v posilovně a
všude kolem sníh a mráz. Tak začal
Michalův rok 2010, sezóna věnovaná
fourcrossu, ve které se už ale o slovo důrazně hlásí i BMX, s kvalifikací pro Olympijské hry 2012.
V premiéře najdete TWELVE vždy na www.redbull.cz
„Během práce na kalendáři jsem pochopil, že Michal nemá zapotřebí dělat ze sebe nikoho jiného, vytvářet si
druhou – mediální – tvář. To mi hodně pomohlo v rozhodování, jak by TWELVE měl vypadat. V Michalově
případě totiž přirozenost nevypadá nepřirozeně… Při přípravě scénáře mi tak vlastně stačí vědět, kdy se kde
bude pohybovat. Snažím se zaznamenat to, pro co není jinde místo, chvíle, kdy je kamera obvykle vypnutá.
Ne bulvár, ale momenty, jež samy o sobě mohou působit banálně, a smysl začnou dávat až sestavené
Honzou Mocňákem do celku. Důležité pro mě bude, když si výsledek někdo pustí víc než jednou“, komentuje
svou práci na TWELVE fotograf, a pro tentokrát i kameraman a scénárista, Rob Trnka.
Střih, postprodukce, hudba, grafika… Jan Mocňák. Ano, nejde o překlep v titulcích, tento renesanční tvůrce,
jenž stvořil grafickou podobu kalendáře michal.prokop09 i jeho webu www.ProkopRider.net, na sebe
skutečně vzal zodpovědnost za tak široké spektrum práce i na projektu TWELVE!
Při výběru technického vybavení zvolil realizační tým, s ohledem na předpokládané použití a nároky na
výstup, jako optimální řešení video zrcadlovku Panasonic Lumix GH1.
Neobvyklé řešení pro video v kvalitě
Full HD? První praktické zkušenosti potvrzují správnost volby. Na první pohled nenápadné, kompaktní tělo,
dostupná cena, ruční ostření proměněné ve výhodu při použití adaptéru a objektivů Zuiko… to vše dělá
z modelu Lumixu GH1 skvělý nástroj pro reportážní práci!
Producent: Red Bull
Produkce: Polis.Media
Scénář a kamera: Rob Trnka
Střih, postprodukce a hudba: Jan Mocňák
|
|
|