Hlavní stránka | Odkazy | English
  Rubriky
 Český pohár BMX
 Historie BMX
 Komise BMX
 Moravská liga BMX
 Novinky BMX
 OK TEAM
 René Živný
 Reportáže
 REPREZENTACE
 Rozhovory
 SCM BMX Bohnice
 VELO - BURZA - BMX
 Výsledky

  Menu

  Akce

OH 2020 - Tokio

MS BMX 2017 - Rock Hill (USA)

  Kontakt

René Živný

E-mail: zivnybikros@seznam.cz
Web: renda.bikros.cz
Foto: http://bikros.rajce.idnes.cz/

  BMX Shopy

  Sponzoři

Rozhovor - Lukáš Měchura
Vydáno dne 08. 08. 2005 (6414 přečtení) | Vytisknout článek
Jeden z našich nejnadějnějších bikrosařů vůbec, jezdec Olympus Teamu a reprezentant ČR v kategorii Junior Men, mi byl dnes k dispozici při pořízení tohoto krátkého rozhovoru.

ROZHOVOR - Lukáš Měchura



1. Letos závodíš posledním rokem jako junior. Paradoxně se ti ale v juniorské kategorii více dařilo na cruiseru (vloni finále na světě, letos na Evropě), než na dvacítce, na kterou jsi se soustředil více. Čím si to vysvětluješ a jak jsi vůbec letos spokojenej se svojí mezinárodní sezónou? S jakým výsledkem jsi letos nejvíc spokojenej?

(Lukáš) Je pravda, že na cruiseru se u mě objevují lepší výsledky, ale myslím že je to spíš v tom co ti daný den líp sedne.Určitě je cruiser větší takže se na něm jede o něco líp a kolo samo o sobě po dráze letí rychleji.A taky je dost nezanedbatelné, že na těch cruiserech není tolik špičkových soupeřů jako na dvacítkách, od toho se asi sem tam odvadí ty lepší výsledky. Se svou mezinárodní sézónou moc spokojený nejsem.Myslím,že mě po závodech doprovázelo hodně smůly.Když sem to nezahodil v jízdách nebo v postupech, tak jsem zazdíval jeden start za druhym. Nejvíce spokojený jsem určitě s třetím místem na ME v Anglii kde se mi po celý závod dařili starty, a tak se s tou špičkou celkem dalo závodit.

2. Co dělá vůbec jezdec špičkových kvalit jako ty, po vrcholu sezóny, světovém šampionátu bmx. Odpočívá, nebo již zase trénuje na další část sezóny? Co tě vůbec letos ještě čeká, na co se soustředíš. Víme, že máš docela slušně rozjetou republiku? Také se pojede premiérově halové ME?

(Lukáš) Vrchol sezóny pro mě určitě neznamenal konec sezóny ve smyslu trénování, spíš menší pozměnění tréninku. Letos mě ještě čekají zbylé tři závody MČR, kterých bych se určitě rád zúčastnil.MČR mám solidně rozjetou po sedmi závodech jsem stále na prvním místě což mě dost těší. Po skončení MČR bych chtěl přípravu zaměřit na halové ME o kterém jsem slyšel, že by zde neměla chybět špička evropských riderů, a které považuji za velmi důležité do příští sezóny ve smyslu zůstat v kontaktu s bikrosovým kolem. A po zkušenostech z MS se mi závody v hale moc líbili.

3. Co plánuješ do příští sezóny, tvé první v elitě. Slyšel jsem něco o nabídce nějakého 4X teamu, co tedy budeš preferovat více, bikros nebo fourcross, popřípadě se obojí pokusíš zvládat najednou?

(Lukáš) Do příští sezóny si radši netroufám odhadovat své plány, ale určitě bych moc rád odjel ME a určitě na sobě budu muset přes zimu hodně pracovat, protože elita v evropě je opravdu o skok výše a veřím, že to nebude vůbec jednoduchý. Je pravda, že jsem dostal nabídku od rakouského 4X profi teamu, ale záleží na okolnostech jak se k tomu postavím. Rád bych sladil obě disciplíny dohromady, ale myslím, že to není až tak nejlepší jezdit obojí na vrcholové úrovni.V tom případě bych se za dobrých podmínek určitě přiklonil k bikrosu, který pro mě vždy byl prvořadý.

4. Myslíš si, že se v našich podmínkách dá tvrdým tréninkem dostat do světové špičky bmx? Co je proto potřeba udělat?

(Lukáš) Myslím si, že se určitě dá tvrdým tréninkem dostat do světové špičky, ale podmínky pro to v ČR nejsou až tak ideální. Nejvíce asi z hlediska startů. Na každé dráze v ČR chodí starťák úplně jinak a když si vychytáš správnej pohyb a čas kdy máš jít tak přijedeš jinam a během hodinového tréninku se to zase musíš celý přeučit. Pak není divu, že když přijedem ven tak sme moc pomalý a nebo prostě úplně ztracený.
Další věc je ta, že tu nikde nemáme žadnou halou s bikroskou kde by se dalo přes zimu jezdit, a tak přes tu dlouhou zimu úplně vypadneš ze cviku, když nemáš peníze na to abys letěl na dva nebo víc měsíců jezdit do států.Kde se vlastně jezdí takřka pořád. V tomhle směru mi minulej rok dost pomahla hala v Šenkvici, malá bikroska pro dva lidi ale na trénink úplně ideál. Ale třeba pro mě to bylo asi 500 km což se moc zvládat nedá.
Ale zase na druhou stranu si myslím že z hlediska tratí v Evropě na tom až tak špatně nejsme.Např. v Bohnicích si myslim, že je dráha na dost vysoký úrovni a podle toho pak vypadá i ten trénink co se týče techniky.Když na dráhu přijedeš cca po padesátý a pořád Tě to tam baví a je co najíždět.Tak je to super.

Díky za rozhovor.
Renda Živný

(c) 2007 / Bikros.cz